söndag 5 februari 2017

Misslyckande

I fredags så fick jag för mig att jag skulle prova att baka matbröd efter två helt nya recept. Ett Grytbröd och ett grovt bröd. Grytbrödet gick riktigt bra och blev gott. Det grova brödet skulle göras iordning och jäsas under en natt. På morgonen  hade jag deg över halva diskbänken och jag kan lova att det var ett litet helsike att göra rent. Både formarna som degen var i och diskbänken, men efter mycket skrubbande så ställde jag in formarna i ugnen där de skulle gräddas i 75 minuter.
Redan efter 60 minuter såg jag att det inte skulle bli några limpor så jag tog ut dem och hällde upp den halvgräddade smeten i hönsens matskål. Dom blev jätteglada!



Var ute och sandade på gården. Det var mer eller mindre glansis med små grusade gångar till strategiska ställen - snickarbod, vedbod, garage och postlåda. Nu sandade jag lite mer allmänt men naturligtvis så täcktes allt detta av det snöfall som kom igår kväll.
Nåja jag hoppas i alla fall att inte någon besökare ramlar och slår sig eller i värsta fall bryter en arm eller ett ben.
  • " Misslyckande är möjligheten att börja om på nytt på ett mer intelligent sätt." Henry Ford 1863 - 1947. Amerikansk konstruktör och industriman.
Vi hörs!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar