fredag 24 februari 2017

Porträtt

Solen sken in genom köksfönstret i morse. Det kändes riktigt skönt. När man kom ut var det inte fullt så skönt - det blåste kallt.
Jag åkte in till Leksand och besökte en damfrisering. I över 40 år (48 för att vara exakt) har jag gått hos samma frisörska men nu hade jag fått för mig att jag skulle prova en ny. Det kändes faktiskt lite spännande, men när jag gick därifrån kändes det bara bra. Det blir nog fler besök hos den frissan.

Förra gången när jag var hos mina vänner i Svärdsjö så berättade Baroa´a att de tar emot beställningar på porträttmålningar. Baroa´a tar emot beställningarna och Ehab gör teckningarna. De får in en liten slant som gör att de - tillsammans med bidraget från myndigheterna - kan klara sig bra. Jag beställde en bild, Baroa´a tog ett kort och igår fick jag se den färdiga teckningen:

Jag tycker bilden blev riktigt bra. Ehab har också varit så snäll att han "glömt" att rita dit alla mina rynkor. Nu ska jag bara ta mig i kragen och åka och hämta bilden men jag väntar nog till efter Vasaloppet.

  • "Fotografiet kan endast representera nuet. Väl fotograferat blir objektet en del av det förflutna." Berenice Abbott  1898 - 1991. Amerikansk fotograf
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar