söndag 19 juli 2015

Trevlig lunch

Maken och jag var idag bjudna till grannen på lunch. Det var en internationell samling som satt runt bordet. Värdinnan från Indien, bredvid henne en man från Surinam, hans sambo från Nederländerna och så värden, maken och jag från Sverige.
Vi blev bjudna på lamm, tillagat på indiskt vis och med indiska tillbehör. Glupsk som jag är, så tog jag en ganska stor smakbit av en pesto gjord på mynta, chili och vitlök och en lika stor smakbit av en pesto gjord av citron och chili. DET VAR STARKT!!!!! men fantastiskt gott. Värdinnan visade hur man skulle göra - en liten, liten klick med pesto tillsammans med riset. Då blev det alldeles lagom. Lunchen blev en glad och trevlig tillställning och mätta och belåtna gick sen jag och maken hem och tog en kort siesta.

Tre grannar, tre olika nationaliteter.
Indien, Holland, Sverige
  • "Bland de färgblinda finns ingen nationalism ty de vet inte hur flaggan ser ut." Henri Tisot 1937 - 2011. Fransk skådespelare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar