måndag 6 juli 2015

kyligare

I natt fick jag dra på mig täcket. Jag vaknade av att det var kallt inne i sovrummet men när jag väl fått täcket över mig, så blev det riktigt skönt.
Skönt tror jag också att all växtlighet tyckte att det var, för till en början var det ju lite stilla och fint regn som kom men det övergick ju senare i kraftigare regn. Nu ikväll när jag skriver, så skiner solen igen och luften är frisk.

Jag har ägnat eftermiddagen åt att fixa morgondagens lunch. Jag och maken ska tillsammans med Christer och Viola, åka en tur neråt och titta på området för den stora skogsbranden förra året. Dels blir det spännande att se och sen blir det också en dag till nåt annat än att bara gå runt hemma på gården.
Västmanlands och Sveriges största skogsbrand i modern tid.
Jag tänkte bjuda på Grönsakspaj och Parmaskinkrullar med paprikaost, till det blir det nybakat ost- och sesambröd (recept HJ nr 27), samt Bondgårdens fina tomater och gurka.
  • "Omständigheterna är de svagas härskare men de visas medel." Samuel Lover 1797 - 1868. Irländsk författare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar