fredag 10 juli 2015

Högt vattenstånd

Solen skiner! Nu framåt kvällningen så bestämde sig vädret för att bli lite ljusare. Skönt.
Jag tog mig en tur runt i trädgården och vissa blommor börjar hänga betänkligt. Jag fick stötta upp dem och så hoppas jag att vinden ska göra så det torkar upp någorlunda. Som jag skrev i en tidigare blogg, så växer det bra på sandjord bara det kommer ordentligt med vatten. Jodå, så är det och när det regnar så här mycket, ja då inser man att när man vattnar, då blir det alldeles för lite - egentligen.

Maken tog sig en promenad runt Brändbergsvägen för att titta hur vattenståndet såg ut i Almoån:
Vid Kolugnen
 
Uppströms vid nya bron
Det blev nog en ny bro i grevens tid.
 
Jag har börjat att brodera. Tyckte det passade bra i gråvädret. Det ska bli en äppelkvist broderad på bröstlappen på ett förkläde. Det ser jättefint ut på beskrivningen men när jag började sortera alla färger så blir man lite matt. Ska jag klara detta? Ja, det visar sig.

16 olika färger till en ynka kvist med äpplen


  • "Mät inte bergets höjd förrän du når toppen. Då ska du se vad lågt det var." Dag Hammarskjöld 1905 - 1961. Svensk politiker, FN:s generalsekreterare 1953 - 1961. Ledamot av  den Svenska akademien. 
Vi hörs!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar