lördag 25 juli 2015

Inspiration

Det har varit en dag av inspiration. Inte så mycket på förmiddagen kanske, då jag såg till att få en del tvättat innan det annalkande regnvädret. Jag gick i alla fall runt och tittade ut vad som ska flyttas och vart (gäller växter). Nu får vi se hur mycket inspiration det finns kvar till hösten och hur mycket som kommer att bli gjort.
Jag har till och med antecknat hur jag har
tänkt mig det hela.
 
Nej det var på eftermiddagen som vi drog iväg till Insjön och hamnade hemma hos en familj vars trädgård varit med i tidningen Pralin. Maken i familjen har anlagt flera rum med olika tema i sin trädgård. Den japanska delen, den "vanliga delen". den skuggiga delen (woodland) och kryddträdgården.
Oj vad mycket arbete den mannen lagt ner, och fler projekt var på gång. Häftigt att se.
Många spännande växter och många spännade lösningar. Jag har huvudet fullt av funderingar och idéer.
  • "Om du kan drömma det, så kan du göra det." Walt Disney 1901 - 1966. Amerikansk filmproducent för främst tecknade filmer.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar