fredag 17 juli 2015

Liten fundering

Häromdagen när jag skulle åka iväg med bilen, så mötte jag en tjej som var ute och red. Jättetrevligt och en bra sysselsättning. Det som jag emellertid hakade upp mig på var att tjejen satt och pratade i en mobiltelefon.
Det må så vara att hästen är snäll och stabil, men det kan ju faktiskt dyka upp något som skrämmer den. Har man full koll då, med bara en hand?

Det fina vädret fortsätter och det är jätteskönt. Maken snickrar inne i sin snickarbod, men kommer ut med jämna mellanrum för att värma sig. Jag lade mig med benen i solen och överkroppen i skuggan och läste en bok. Nu har jag bränt mig på låren.
Vi har städat upp efter katten Nils. Tagit bort matskålar, kattlåda och annat. Maken har spikat igen de små ingångar han hade. 1 till tvättstugan och 1 till verandan. Flera har frågat om vi ska skaffa någon ny katt eller hund men vi måste smälta det här först. Framtiden får väl utvisa.

  • "Jag har inte glömt, jag kan bara inte komma ihåg." Nalle Puh
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar