tisdag 21 juli 2015

Frysrensning

Tog och rensade ur frysen lite idag. På bär. Jag kokade lite hallonsylt och sen lite svart vinbärssylt. Det blev inte många burkar men det blir bra så. Jag testade lite nya smaker. Till hallonen provade jag att koka med ett par stjärnor av Stjärnanis och till de svarta vinbären hade jag i ett päron och så en kanelstång. Det blev inte så dumt alls.
Jag får inte så mycket hallon i år eftersom jag planterade nytt i år. Det har i allafall kommit lite kart, och det ska bli spännande att prova de två sorterna. Vilken som smakar bäst. Sen får vi invänta nästa års skörd.
Jag vet inte hur det ser ut på blåbärsfronten, jag har i allafall inte sett några mängder så som det har sagts. Kanske har jag varit på fel ställe.
 
  • "Den är inte riktig bonde som inte klagar." Isländskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar