onsdag 29 juli 2015

Strömavbrott

En "bra att ha" grej
Klockan 10 idag så blev det strömavbrott. Det skulle hålla på till kl. 12.30. Det stod i det papper som vi fick i brevlådan idag klockan 15.00. 
Nåväl, det blev ju precis vid förmiddagskaffet som jag naturligtvis blev väldigt sugen på. Jag ville inte göra eld i vedspisen utan jag gick och hämtade fram vårt Trangiakök. Det luktade så gott när jag tände på rödspriten och kaffet började koka. Jag fick en sån där "flashback" från när vi vandrade i fjällen.

Äntligen så började jag idag med att ta itu med mina rabatter, och kunde ganska snabbt konstatera att ogräs det växer väldigt bra såna här somrar som vi har i år. Nu har jag i alla fall flyttat på en del blommor och rensat en skottkärra full med ogräs, så nu tar jag kväller. Jag vet att ingen går in och tar arbetet ifrån mig, så jag får nog fortsätta.
  • " Det finns stora män som får andra att känna sig små, men den verkligt store mannen är den som får var och en att känna sig stor." Gilbert Keith Chesterton 1874 - 1936. Brittisk författare och journalist.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar