fredag 3 juli 2015

En mutant???

Fördelen med att ha sandjord i sin trädgård är att ju mer det regnar, desto mer blommar det och när man behöver gräva en grop, så är det lättgrävt.
Nackdelen med sandjorden är att den håller ingen väta - den torkar ur snabbt och den är näringsfattig.
Nu har våran trädgård börkat torka ur. I alla fall gräsmattorna. Gräset är som torrt hö på flera ställen. Rabatterna måste jag vattna men jag tycker det känns lite onödigt med gräset. Jag vet ju att det repar sig bara det kommer lite regn.

Det är snart dags att gå ut och vattna dagens ranson. Jag ska bara vänta lite till solen har sjunkit ytterligare en bit.
Jag har en rosbuske i trädgården som heter "Princess de Lamballe" ( uppkallad efter Marie Antoinettes hovdam), en väldigt vacker svagt ljusrosa ros.
  Rosa Alba ”Princess de Lamballe”
I dag när maken och jag satt och drack vårt förmiddagskaffe bredvid den här busken så upptäckte jag en konstig sak. En helt ny blomma! Nu måste jag vänta och se hur de andra knopparna på den här kvisten blir, det kan ju vara så att ett skott från en annan ros som jag har, har letat sig hit. Men det känns som att det är lite för lång väg. Spännande att se.
?
Pionerna har även dom kommit igång. Jag har en rosa doftpion. Oj,oj, oj, vad den luktar gott, men den röda är inte heller så tokig.
Doftpion
Vacker!
  • " Om folket inte har bröd kan de ju äta kakor." Marie Antoinette 1755 - 1793. Född i Österrike, gift med den franske kungen Ludvig XVI.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar