söndag 8 februari 2015

Sovmorgon

Jag tog sovmorgon i morse. Sängen var sååå skön. Nåja, jag kom upp till slut och efter frukosten så plockade jag ihop några inomhus-blommor som skulle delas på och planteras om. Det var några Sainta Paula och en Streptocarpus. Tänk att man kan få 14 plantor utav 1. Nu får vi bara hoppas att de tar sig allihop. 
Har sett en bild på en kul grej, gjord av blomkrukor. Jag har plockat fram krukor och maken hjälper mig med lite hantverk. Snart är den klart så bild kommer vad det lider.
Solen har lyst och det har töat framför verandan. Till och med fåglarna har fått ett annat läte.

Ingen koltrast men väl en Talgoxe
En koltrast var och hälsade på vid fågelbordet, jag har lagt ut lite äpplen åt den. Tänk när vi kan få höra den spela. Längtar!
  • "Lite godhet från människa till människa är bättre än all samlad godhet till mänskligheten". Richard Dehmel 1863 - 1920. Tysk författare
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar