lördag 7 februari 2015

Chicken Masala

Det kändes nästan som om man skulle kunna sitta ute i solen idag. I alla fall när man var inomhus och tittade ut. Men det blåste isande vindar så det fick man slå ur hågen när man väl kom ut.
Dagen har annars bestått av att göra - ingenting.
Svängde in till Susanne i Pilgården och köpte ett så fint handgjort kort som jag ska skicka till min moster som snart fyller 94 år. Jag vet att hon uppskattar korten från Susanne så därför känns det extra roligt att skicka en hälsning i ett sådant.

Handmålat kort från Pilgården

Jag tillagade kyckling idag, med kryddor som jag fått av min granne Göran. Kryddpåsarna är från Indien och man använder innehållet till Chicken Masala. En kryddstark maträtt. Jag marinerade kycklingfileerna med den här kryddan och så stekte jag dom tillsammans med purjolök, vitlök och strimlad färsk ingefära. Hällde på lite vatten och lät det koka en stund. Till detta åt vi ris och en sallad med morötter, äpple, sockerärtor och ärtskott. Starkt men gott.

I kväll ska jag väl kolla in Melodifestivalen. I alla fall en stund. Jag har börjat att tycka att det är lite långtråkigt, men det går bra att sitta och brodera och lyssna. Vi får väl se hur det blir.

  • " Rikedom är som havsvatten; ju mer man dricker, desto törstigare blir man." Arthur Schopenhauer 1788 - 1860. Tysk filosof
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar