onsdag 25 februari 2015

Borlänge

Halvdag i Borlänge idag. Jag och svärfar var på en shoppingrunda och gjorde 5 varuhus. Jysk, Ö&B, Blomsterlandet, IKEA och Kupolen.
Med tanke på svärfars ålder - snart 94 år - får jag säga att det gick riktigt bra. Han köpte ett par madrasser på Jysk och så handlade vi lite smått och gott i de andra affärerna, fast det var mest jag som köpte, svärfar var inte riktigt på hugget idag.
Restaurangen på IKEA var fullsatt så vi åkte till Kupolen och fikade innan vi handlade mat på ICA.
I övrigt så var det inte så mycket folk men med tanke på det som händer i Falun nu i dagarna, så kan man kanske förstå.
Bildresultat för johan olsson
Sveriges andra guldmedaljör - Johan Olsson
Nog är det skönt när man får vända bilen hemåt och det tror jag svärfar tyckte också. Kul att komma ut ett tag och se lite annat än väggarna inne i huset i Tibble men jag tror att soffan drog ganska mycket.
Bildresultat för sova på soffan
  • "Borta bra men hemma bäst". Svenskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar