fredag 20 februari 2015

En bra dag

Fredagen den 20 februari har varit en mycket trevlig dag. Vi hade besök av makens kusin Christer med fru Lola, solen har skinit och det har varit allmänt lugnt och skönt.

På förmiddagen så bakade jag en godiskaka - Fudge Brownies. Riktigt god. Jag bakade matbröd och jag gjorde en lunchrätt på kyckling som också var riktigt god. Kycklingfiléer på en bädd av purjolök och med en sky av gräddmjölk och ädelost. Jag skippade riset idag, eftersom det har visat sig att det innehåller arsenik och istället blev det kokt potatis (nog så gott) och en råkostsallad.

Jag har en sak som jag måste göra och som inte blir av. Det är att ta reda på alla mina recept. De ska sorteras i grupper och så sättas in i en pärm. Få se när det blir av.
I kväll ska jag se på finalen i "På spåret" och sen blir det en kriminalare - "Kommissarie Lewis". Den utspelar sig i Oxford och jag blir så sugen på att åka dit varje gång jag ser den för det är så otroligt vackra byggnader där. I alla fall universitetet.

Bildresultat för universitetet i oxford
  • "Att ta medicin är inte roligt, men att ha roligt är medicin." Japanskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar