torsdag 5 februari 2015

Lite ljusare

Det börjar faktiskt på att bli lite ljusare ute nu. Jag tycker att det märkts mest på mornarna och i morse var det så vackert. Minus 11 grader och solen sken.
Halvvägs in till Leksand så blev det alldeles disigt, om det berodde på att sjön fortfarande ligger öppen eller om det var nåt annat för bara en timme senare, så sken solen även i Leksand. På träningen idag så gjorde vi s.k Crossfit. Det är drygt! Första gruppen fick ro i 3 minuter och den andra gjorde diverse övningar, sen bytte vi och när vi gått igenom alla pass med redskap ja då bytte vi till rodd igen och sen tillbaka till redskapen. Så 6 minuters hård rodd och 6 minuter med, skivstång, armhävningar, boxning och knäutfall med en 10.kg:s vikt över huvudet. Den övningen gjorde att jag nu har ont i vekryggen, men det ska väl gå över. Mina magmuskler är inte vad de borde vara för såna här övningar, men det onda ska väl gå över.

Obs!! Det här är inte jag.
Som kompensation för den hårda träningen, så bjöd svärfar och svärmor på en liten semla till kaffet efter att jag varit och handlat. Semlorna från Siljans konditori är ju sååå goda och jag tror faktiskt att de är bra för magmusklerna.
  • "Det är mycket viktigt att ha rätt träningskläder. Om du tar på dig en gammal T-shirt, så blir du inte inspirerad." Cheryl Tiegs. Amerikansk modell
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar