torsdag 26 februari 2015

Smärta

Maken fyllde år i går och på kvällen kom vår dotter hem och uppvaktade med en Budapestrulle. När vi satt och fikade så fick jag så väldigt ont i bröstet. Man blir ju rädd naturligtvis. Smärtan satt mitt i bröstet och ut i ryggen mellan skulderbladen.
Man har ju hört så mycket om att kvinnors smärta vid en hjärtinfarkt kan skilja sig en del från de "vanliga" symptomen som, ont på vänster sida av bröstet och så ut i vänstra armen.
Vi funderade lite på vad det kunde vara och spekulerade i om det kanske kunde komma från magen.
Jag drack bubbelvatten, fick rapa lite och tyckte att det gav med sig men för säkerhets skull så avbokade jag träningen på torsdags morgon.
Kvällen förlöpte sedan lugnt och i morse så kändes ingenting. Det hela kan ha berott på att jag - när jag skulle åka hem från Borlänge i går - ringde hem och inte fick något svar på telefon. Varken den fasta eller mobilen. Jag tror att jag satt och spände mig hela vägen hem. Först lämna av svärfar i Tibble och sen hem till Hansgården.
Ingenting hade hänt, men med makens diabetes så har jag ett kontrollbehov - tyvärr. Vi har idag tittat på olika lösningar hur han ska kunna höra telefonen bättre, för trots att han har hörapparat så är det svårt att höra telefonsignalen trots att den står på högsta volym.
Bildresultat för döv
  • "Sök efter svaret inuti din fråga." Jalal al-din Rumi (Jalal al-din Bahlki) 1207 - 1273. Tadzjikistansk poet och sufisk mystiker.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar