onsdag 18 februari 2015

Det börjar nu

Tänk att det kan vara så skönt med en dag hemma utan att ha några som helst tider att passa. Ni kanske tror att det är så varje dag, för en pensionär men icke sa nicke.
I dag så var det i alla fall helledigt och jag kunde spendera dagen med vad jag ville.
Det blev städning, hopplock av sopor och tid ute i blomrummet.
Bildresultat för städa
Städning med renbäddning av sängarna känns alltid skönt - när det är klart och jag passade på att sköta om de krukväxter som står inne i fönstren.
Jag kokade en blomkålssoppa och efter en mycket kort vilopaus i fåtöljen, så plockade jag och maken ihop en massa skräp som ska med in till Leksand och återvinningsstationen i morgon.
Därefter så var jag i blomrummet och planterade om de sista av de övervintrade pelargonerna samt sådde frön av purjolök, selleri och paprika. Den börjar nu så smått - odlingssäsongen.
Bildresultat för odla
  • "Den vise lider inte mer då han själv plågas än när han ser sin vän plågas." Epikuros 341 f.Kr - 270 f.Kr. Grekisk filosof
Vi hörs!

2 kommentarer:

  1. Känner ingen lust med plantering i år, vill ha ett växthus, men det är för dyrt. Och lite tappade sugar är det just nu....

    SvaraRadera
  2. Nejdå Christer, kom igen. Kolla på Blocket efter beg. fönster och fixa ett litet själv.

    SvaraRadera