fredag 6 februari 2015

Solfilm och hemhjälp

Jag har haft hemhjälp idag. Maken tog sig en tur på sparken och hittade på Yavanna så de åkte tillsammans, sen kom de hem till farmor.
Eftersom vi skulle ha lax till lunch, och jag vet att det inte är så populärt i sonens familj - förutom Malin - så bjöd jag henne på lunch när vi ringde och berättade var hennes dotter befann sig.
Jag frågade Yavanna om det skulle bli gott med lax, men hon undrade om inte farmor kunde göra våfflor istället......och det kunde jag ju.
Hon hjälpte emellertid till att skala morötter till salladen, duka bordet och vispa våffelsmeten.

Efter en trevlig lunchstund, så somnade jag av i fåtöljen. Det var riktigt skönt. Jag tittade på "solfilmen" på Facebook och kunde konstatera att dagen nu blivit 34 minuter längre på en vecka. Det känns ju riktigt bra!
  • "Förändra sig kan ingen - men förbättra sig kan alla. " Ernst von Feuchtersleben 1806 - 1849. Österrikisk läkare och friherre.
Vi hörs!

2 kommentarer: