fredag 27 februari 2015

Längtan

På min dator så har jag - som skärmsläckare - lagt in alla kort som finns i mitt bibliotek. Det är fantastiskt roligt att bara sätta sig framför datorn och inte göra någonting. Bara titta på de bilder som kommer huller om buller. Precis när jag skulle sätta mig och skriva nu, så kom nedanstående bild upp:
Visst är det underbart. Man kan nästan känna doften. Bilden är från 2013 och tagen i Hansgårdens trädgård.
När man åker in mot Siljansnäs och ser de snart helt bara åkrarna, så kan man nästan förvänta sig att få se tofsvipan. Än är det ju för tidigt men snödropparna har ju börjat komma upp lite varstans.
Själv köpte jag mig ett par krukor pärlhyacinter ett par krukor små påskliljor och en kruka med blå hyacinter. Det har jag ställt på verandan och kan titta på när längtan efter våren blir alltför stor.

  • "Alla politiska partier dör till sist av att äta sina egna lögner." John Arbuthnot 1667 - 1735. Engelsk läkare, författare och tonsättare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar