torsdag 24 november 2011

Trött

Var på träning i dag. Vi körde "cross training". Det var drygt. Hela kroppen fick sig en riktig genomkörare. Sen låååång väntan på apoteket för det var nåt vaj med deras datasystem. Hem och laga mat. Ringde till sonhustrun och bjöd in henne och de hemmavarande barnbarnen till att äta Trattkantarellsoppa och pannkaka med sylt och glass. Soppan var jättegod. Hittade ett recept i senaste Pralin som jag provade och den kommer jag att laga fler gånger. Pannkaka är alltid populärt hos barnbarnen, så även idag. Sen ville Noah 5,5 år baka och lilla Yavanna 2,5 var inte sen att hålla med. Och när det gäller bakning är ju farmor inte så svår att övertala så det blev en deg Hallongrottor och en deg Bondkakor. Noah var jätteduktig och rullade så fina bollar till Hallongrottorna medan Yavanna hade lättare för att rulla små korvar. Göra hål för sylten med en fingerborg, var ingen match för Noah och inte att fylla hålen med sylt heller. Det blev JÄTTEFINA kakor som vi smakade på till lite saft och kaffe och till skenet av ett par tomtebloss. Bondkakorna gräddade jag själv och sen var jag TRÖTT. Låg en halvtimme på spikmattan och sen har jag inte gjort nåt mer. Nu blir det nog sängen och ett korsord.
Vet ni förresten att i tisdags (22/11) var det precis 1 månad kvar till vintersolståndet. Sen blir det bara ljusare och ljusare. Ja, det vänder ju inte direkt men bara tanken på att det är på G, kan ju lätta upp i höstmörkret.
Och från den 25/11 2010 - 31/12 2010, så hade vi bara 10 dagar där temperaturen var under minus 10 grader, och så hade vi bra mycket snö.
  • Det är alltid mörkast före gryningen

  • Vi hörs!

    1 kommentar:

    1. Oj, vad ljus det skulle vara om vi skulle ha snö snart! Spikmattor! Jag har en, men det är länga sen jag låg på den. Ska hitta den tillbaka. Bra tips.

      Trevlig advent,

      SvaraRadera