måndag 28 november 2011

Stadstur

Katten Nils´ vinterspanarplats.
Idag blev det en tur till Borlänge med min goda väninna Aina. Vi åkte halv tio och kom till Kupolen strax efter 10. Det var så lite folk så det var nästan overkligt - men det var skönt. Skönt att bara kunna strosa runt, ut och in i diverse butiker, klämma, nypa i och lukta på. Jag hade inte tänkt att köpa nåt speciellt men lite blev det ialla fall. Strumpor till mig själv......ja, och så ett par andra saker också.
Det var pyntat och fint och man spelade jullåtar, men jag tyckte inte att det fanns nån julkänsla i alla fall. Tycker faktiskt att det bleknar mer och mer ju äldre man blir. Jag tycker om att pynta till jul - javisst, men sen vet jag inte. Jag är bara glad om vi kan få ha de närmast anhöriga på besök. Äta gott, prata, fika kanske spela spel - ja bara umgås.
 I alla fall - jag hittade prov på kläder som det ser ut att man ska ha på sig när man bakar. Undrar om maken skulle gilla den?
Jag tycker kanske inte att den passar så bra in i vårt kök. Liiite kallt kanske om man måste gå ut att hämta ved.
Vi avslutade vår lilla stadstur med ett besök i mattemplet ICA Maxi,sen så bar det av hem till lugna och sköna Almo.
Omväxling förnöjer Vi hörs!

1 kommentar:

  1. Oj ja!!! Såna kläder måste du skaffa du som bakar så mycket =). Var i kupolen igår men tittade mest.
    Kram Susanne

    SvaraRadera