måndag 21 november 2011

Skitväder och bakning

Saffranslängder
Idag var det riktigt trist väder, grådisigt hela dagen och nu framåt eftermiddagen rejäl dimma. Dessutom börjar temperaturen sjunka ner mot noll-strecket så det är risk för riktigt halt väglag - igen - i natt och i morgon bitti.
Efter en liten sovmorgon, så blev det ett besök på Tempo i Siljansnäs. Kålpudding till lunch och sen började jag baka. Hur och vem som ska äta upp allt det vet jag inte än men jag vet då att om jag och maken ska äta upp allt själva ja då kommer vågen att "go bananas". Men jag tycker att det är så rogivande att baka. Det spelar ingen roll om det är matbröd, vetebröd eller kakor, det är riktigt avkopplande. Hoppas bara mina barn med familjer vill hjälpa till när det ska konsumeras annars får jag väl öppna gårdsbutik. Kom på att det kanske är nån form av fördröjd abstinens efter att jag slutat jobba. Ja vem sjutton vet. Jag vet i alla fall att ibland så måste jag bara göra nånting och då blir det detta i första hand.
Schackrutor

Skurna pepparkakor












I morgon efter träningen ska jag sysselsätta mig med att försöka göra en enriskrans. Jag vet inte om jag fixar det men jag kan då ialla fall försöka. Annars vet jag att det finns att köpa hos Karin i Tasbäck.
  • På rullande sten växer ingen mossa.

  • Vi hörs!
    Vivans gaffelbitar

    1 kommentar:

    1. Kommer du att öppna butik? Annars ... jag funderar om att öpna en gårdsbutik under kommande (vår och) sommar. Det skulle vara roligt att KANSKE du skulle backa för försälning?

      Kram,

      SvaraRadera