lördag 26 november 2011

1:sta Advent

Köksfönstret
Ja, så var det då advent. Känns lite konstigt när det inte finns nån snö men det är mysigt ialla fall när  ljusstakarna tänds i fönstren och så lite ljus utanför också. Det behövs ju i detta mörker.

Vardagsrummet utifrån
Idag skulle byns gran hämtas och  ställas på plats bredvid majstången. Samma "gamla" gäng som vanligt ställde upp och gjorde som vanligt ett gott arbete. Frågan som kommer upp varje år är: "Vem ska göra det här när inte vi orkar längre"? För visst är det väl så att en by blir lite mer välkomnande med en stor gran som lyser på vintern och en klädd majstång på sommaren. Själv var jag med för att föreviga julgransceremonin till byn hemsida - http://www.almoby.eu/ Den är under uppbyggnad så än så länge finns inte så mycket, men det kommer.

Stig Hammarbäck kör traktorn, Back Einar flyttar ris och
Kungs Bernt och Hans Bosse (maken) är nånstans i buskarna.
Jag och maken var till Siljansnäs Hotell och fick massage på kvällsidan. Det var jätteskönt. När vi kom hem åt vi Janssons frestelse, sen blev det Vinnare V75 för maken och jag själv började installera nytt bredband. Trodde ett tag att jag skulle bli tvungen att anlita min privata datasupport (sonen), men faktiskt klarade jag av det själv. Att man är envis är riktigt bra - ibland, och jag har en devis som följt med mig sen jag var liten och det är "gigi kan själv" (gigi det är jag det)

  • Bra karl reder sig själv.

  • Vi hörs!

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar