tisdag 8 november 2011

Träning

Vaknade strax före klockan som skulle ringa 07,00. Det var träningspass klockan 09.00.På taken var det vitt, men bara minus 0,4 grader. Det var ialla fall skönt att göra upp en eld i vedspisen, sätta på kaffepannan och gå ut och hämta tidningen. Efter frukosten så reste jag in till Leksand och Life´N´Joys träningslokaler. Där mötte ett gäng glada seniorer upp och ledaren för dagen var Alexandra.
Träningslokalen
Alla försöker få en bra maskin att starta med

Alexandra kör uppmjukning av handlederna
45 minuter går riktigt snabbt. Vi har tränat ihop ganska länge nu så det pratas friskt  före och efter träningen. Ja, och emellan också. Vi har några minuters andhämtning och drickapaus mitt i, och då pratas det naturligtvis. Träningen är upplagd så att vi tränar på maskiner med andra pass mellan. Tex springa upp och ner på en step-bräda, lyfta hantlar eller den "populära" jägarvilan.
Prova att stå så här i 1 minut - DRYGT!!!
Den tar på lårmusklerna den, uj,uj,uj. Ibland får vi köra lite Zumba eller spinning blandat med rodd. Själv tycker jag inte att Zumba är så speciellt roligt - till skillnad från många andra - men det kanske beror på musiken. Jag har hellre gympa/träning till rock- eller schlagermusik än till afrikansk musik.
Efter träningen brukar många sitta ner och ta en fika, prata och gå ner i varv lite. De flesta av oss går två gånger i veckan och har gjort så sedan januari/februari.
Väl hemma så gjorde jag en kakdeg - skurna pepparkakor - i väntan på att jag och barnbarnen ska baka pepparkaksgubbar längre fram. Det luktar så gott i huset när man bakar pepparkakor och det är så gott till kaffet så det kan man baka lite då och då

  • Ett gott skratt förlänger livet.


  • Vi hörs!

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar