onsdag 25 januari 2017

Spark och pelargoner


Sparkföret håller i sig och det är en fröjd att vara ute på byvägarna och åka. Man (jag) blir som ett barn när man kommer till en nedförsbacke och det går riktigt fort. Enkla nöjen brukar vara de allra bästa.
Parkeringen idag när vi hade oppsittu
Jag har gjort iordning en mellanstation för mina pelargoner. De skott som jag tog i höstas och de som jag har sparat, står nu under lysrör och ska få börja vakna så sakta med vatten och ljus. Några har jag står kvar i blomrummet. Det känns riktigt roligt att så smått börja planera inför varmare tider.
Några står under lysrör....
...och några försöker jag med i söderfönster.
  • "Det finns inga fula kvinnor; bara lata". Helena Rubinstein 1870 -71 eller -72 - 1965. Polsk-amerikansk industrialist och eponym till företaget Helena Rubinstein.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar