onsdag 4 januari 2017

Vinter i Almo

Ja, så kom då vintern. Alldeles i sluttampen på barnens jullov. Maken har varit ute och skottat och det har säkert kommit ett par dm. Det  är så vitt och fint. Som vinter ska vara.
Promenad på nyårsdagen. Ingen vinterkänsla alls
Ända fram tills i går har hönsen fått vara utomhus och de har gillat det väldigt mycket. I går eftermiddag när det började snöa så drog de sig snabbt mot hönshuset och i morse så ville de bara gå fram till dörren. Hade dom gått ut så hade de säkert släpat magen i snön.
Tuppen gal ut sin glädje den 31/12-16
En kille var här i går och kollade min bredbandskoppling som har hoppat ur hela tiden. Han kopplade in ett nytt modem och trodde att det skulle bli bra. Nejdå - inte förrän jag flyttat på min trådlösa mottagare så började det att funka och nu går det.
Fiberinkopplingen får vi inga riktiga besked om. Sonen hörde att det kan gå så långt som till våren innan allt blir hopkopplat och klart. Typiskt då att jag sagt upp mitt befintliga bredband till den 26 januari. Får nog ringa till Telia och ta tillbaka det. Jobbigt!
  • "Att inte välja när man måste är också ett val." William James 1842 - 1910. Amerikansk psykolog, fysiolog och filosof.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar