måndag 9 januari 2017

Fiber

Nu har vi fått den efterlängtade fiberinstallationen inkopplad. I går var sonen här och kopplade in bredbandet. Tv får jag vänta på eftersom jag behöver nåt papper från Boxer.
Det var spännande att börja surfa med det nya bredbandet, men jag blev inte ett dugg imponerad - ännu för som sonen så riktigt påpekar. "Det är fortfarande många som inte fått sin fiber inkopplad och det betyder att folk fortfarande jobbar med det och att det då fortfarande är en "byggarbetsplats".
När jag gjorde en mätning på bredbandskollen så visade det sig att Nedladdning med fibern låg på 4,08 - Uppladdningen var 9,63. Med Telias WiFi låg det på 10,78 nedladdning och 0,91 uppladdning.
Så nu kör jag på Telias bredband så länge som jag har det kvar. Förhoppningsvis ska man ha jobbat ifrån sig snart så vi kan koppla in oss igen.

I går började jag att städa ut julen och jag ska fortsätta idag men den vackra Amaryllisen får ju stå kvar i alla fall trots att den anses vara en julblomma.  Måste först åka in till Leksand och handla lite.
 
  • "Nu är glada julen slut, slut, slut julegranen kastas ut, ut, ut, men till nästa år igen kommer han tillbaks igen - för det har han lovat." Barnvisa.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar