onsdag 11 januari 2017

Vardag

Nu har jag gjort en matbrödsdeg och ska snart till att göra fläskrulader. Det passar bra att vara inomhus och göra sånt eftersom det blåser och snö/regnar ute.

Julsakerna är nu borta och dukarna och gardinerna tvättade. Vardagen börjar och det känns riktigt skönt.
Nästa vecka börjar vi syföreningen efter juluppehållet och det ska bli kul att träffas igen. Tyvärr håller jag på och syr en julduk, men jag kanske kan hitta på nåt annat att göra. Duken kan ju vänta till hösten. Ska spänna upp ett par Jobs-tryck som ska vara med på vårt vår-lotteri sen får vi se vad det kan bli.
Min tomatodling från i fjol. Allt uppätet utom
blompinnarna.
Har så smått börjat att gå igenom mina blom/grönsaksfröer och ska väl ta itu med vårsådden snart också. Vi får nog räkna med att ha en hängande odling i blomrummet i år så vi inte behöver mata mössen med färska groddar. Jag får ta ett snack med maken och se vad vi kan klura ut.
  • "Vardagar är de bästa. De är fulla av äventyr." Anne-Cath Vestly 1920 - 2008. Norsk författare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar