lördag 7 januari 2017

Variation

Blir inte riktigt klok på vädret. I två dagar har det varit bistert kallt och så helt plötsligt stiger temperaturen till noll för att ett par timmar senare vara nere på minus 5. Det är kanske sånt vi får vänja oss vid.

mönstret av is på verandan är som en spetsgardin
Vi har så äntligen fått vårt fibernät inkopplat så nu har jag bestyrt med uppsägning av bredband och beställning av ny bredbandsleverantör. Sonen har inhandlat en ny router som han ska hjälpa mig att installera. Allt det nya ska startas upp den 23 januari och då blir det spännande värre. Sonen med familj är nämligen inte hemma då så vi får väl se hur det blir.

På måndag börjar vardagen igen. Jag tycker det ska bli skönt jag. Att komma tillbaka till den vanliga lunken. Har beställt en resa i april och det är spännande att se fram emot. Den här resan går inte till Grekland utan till Island - ett land som jag länge velat besöka.
  • "Ingen älskar en himmel som alltid är blå." Anne Enger Lahnstein. Norsk politiker
Vi hörs!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar