torsdag 5 januari 2017

Kyla

Det här visade Hansgårdens termometer i morse klockan 7.30. När solen började komma fram sjönk det till - 19,5 grader. Det var bitande kallt när jag och maken åkte in till Leksand för att besiktiga svärfars bil samt att göra våra ärenden i Tibble.
Det har i alla fall varit en strålande vinterdag och det är bara trevligt att vara inomhus och elda. Dessutom så plockade jag bort julsakerna på övre våningen idag. På måndag blir det den nedre våningens tur. Det ska bli skönt.
Det är "värmemoln" över Dalälven
Nu på eftermiddagen har jag fyllt i lite papper som skatteverket vill ha angående försäljningen av sommarstugan. Man bör visst göra en fyllnadsinbetalning - (om man gjort en vinst på över 30 000 kr) före den 13 februari annars blir det en kostnadsränta och det kan ju vara bra att slippa.
  • "Att förstå sin ålder är att förstå dess glädje." Sir Winston Churchill 1874 - 1965. Brittisk politiker, författare och officer.
Vi hörs!

1 kommentar:

  1. Härligt! Snart är jag där. Under tiden njuter jag och laddar upp av värmen.

    SvaraRadera