fredag 20 januari 2017

Vår?

 
Solen tar rejält på snön. I korsningen Mor Brittas gattu och Råbäcksvägen är det stora vattensamlingar. Där får man passa sig om/när det fryser på för det kan bli riktigt halt.
 
Åkte hem till sonen för att katten Singa skulle få gå ut i solen en stund, men hon ville inte alls. Däremot satte jag mig i soffan på altanen med ett fårskinn under rumpan. Det är till och med så att talgoxarna börjar låta lite mer än vanligt på vintern.
 
Som vanligt på torsdagarna så var vi till Tibble. Svärfar hade ramlat för några dagar sedan och hade så ont i armen. Han visade på ett bandage som det hade blodat igenom och eftersom han sade att min svägerska hade åkt till Stockholm, så åkte jag dit igen på eftermiddagen utrustad med bandage. Det visade sig att han fått typ bensår, fast på armen. 4 rejäla sår. Jag har ju lite erfarenhet av bensår eftersom maken är utsatt för det så det gick riktigt bra att lägga om. När jag kom hem så ringde svägerskan och talade om att hon visst var hemma, svärfar hade missuppfattat nåt hon sagt.
Nåja, det viktigaste är ju att såren blir omskötta och eftersom hon är undersköterska och bor nära, så passar det ju bra om hon kan fixa det men visst ställer jag upp om det behövs. Bensår var de än sitter är inte att leka med.
En selfie på sonens altan
  • "Den värsta smärta en människa kan genomlida är att ha insikt i mycket men kraft över inget." Herodotos 484 f. Kr - 425 f. Kr. Grekisk historiker
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar