söndag 6 november 2016

Slut på helgen

Allhelgonahelgen är till ända och vi har fått kyligare väder. I dag söndag har vi haft allt från strålande sol till ymnigt snöfall och en temperatur på  minus 3 grader och blåst. Älgjägarna har varit ute och försökt skjuta någon mer kalv, men det har inte gått så bra.
Maken var inte ute. Han överlåter de här extra dagarna åt de som är yngre och "hungrigare".
Fredagseftermiddagen gick jag över till barnbarnen för att göra dem sällskap. Deras mamma och pappa hade ett presentkort på hotel Långbers som de skulle utnyttja.
Det blev en lugn eftermiddag där jag och Yavanna satt och pysslade och gjorde snögubbar. Maken kom över en stund och vi beställde pizza/kebab som vi åt tillsammans.
Vid 20-tiden blev en granne dålig så jag fick gå över och hjälpa henne att ringa till ambulansen. Jag ringde till hennes anhöriga och vi packade tillsammans ner medicin och de papper hon skulle kunna behöva på lasarettet. När ambulansen kom, så gjorde de en ordentlig undersökning  med EKG och de var även uppkopplade med läkare. Som tur var så var det inget fel på hjärtat och hon kände sig också bättre efter att ha fått legat en stund i ambulansen. Hon beslutade sig för att stanna hemma och jag kunde gå över till mina barnbarn igen. I går lördag var hon ute och promenerade.

På lördagen var båda barnen med familjer här och vi åt en grekisk lunch (Stifado, potatis, tzatziki  och röra på färska tomater, gurka och paprika.) Till efterrätt blev det chokladpudding. Mmmmm.
 
  • "Lite hjälp är bättre än ingen hjälp." Nordiskt talesätt
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar