tisdag 8 november 2016

Gråväder

Det är gråväder. Minus 3 grader och snöflingor. Nedåt Sverige och efter ostkusten har vädret varit hemskt. Mycket snö och hårda vindar. Skönt att vi sluppit det här.
Halt har det emellertid blivit. I förmiddags skulle jag åka och handla och i kurvan vid Galberg ut mot Sollerövägen så kom bussen och sneddade i kurvar så det var mycket nära att den prejat ner mig i diket. Sandbilen hade varit där, men det är en vägkorsning där många kör av vägen om de svänger för tvärt och får sladd.
Jag har fått den nya boken som jag skrev om. Naturligtvis var jag ju tvungen att läsa det som författaren hade skrivit om Villa Marysol och mitt arbete där nere. När jag läser det som skrivits så är det lite grand som texten i Vår Herre och Dalkullan. Dalkullan som säger du till Vår Herre och pratar med honom som om det vore vilken som helst.
Jag vet att jag var tvungen att titulera herrskapet von Schinkel med "översten" och "fru von Schinkel"
men jag vet också att jag tyckte det var fruktansvärt svårt, så det hände vid flera tillfällen att de fick finna sig i att bli kallade "du" rätt och slätt.
  • "Riv aldrig ner ett stängsel förrän du vet varför det sattes upp." Robert Frost 1874 - 1963. Amerikansk skald.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar