torsdag 3 november 2016

Pyssel

En del kan ha tomtar på loftet men jag har fått snögubbar på loftet. Jag har gjort 6 st. små snögubbar till syföreningens auktion, nu ska jag göra ytterligare 6 st. Jag tycker dom är så söta.
Jobstavlorna är klara och det blev riktigt bra. Nu hoppas jag att de kan ge bra med pengar till välgörenhet. Vi beslutar inte vilka som vi ska skänka pengarna till förrän till årsmötet men barn- och flickfonder ligger bra till.

I går fick jag reda på att det kommit ut en bok som heter "Följa John, en mångsysslares livsresa." Den som följt mig på bloggen vet att jag fick vara med på ett hörn när författaren gjorde efterforskningar. Johns fru Estelle var nämligen syster med Herbert von Schinkel som jag jobbade åt i Schweiz. Jag har skickat efter boken och det ska bli spännande att läsa om honom. Det är han som skrivit boken "Calendarium", som jag citerat flera gånger här på bloggen. Texten här nedan kommer från pressmeddelandet
"John Bernström var rik. Mest rik på kunskaper och en
god förmåga att använda dem. Men mindre rik på eko-
nomiska tillgångar. Detta hindrade honom inte från att
leva och bo såväl i de mest ståndsmässiga miljöer som i
enklare boningar eller att bege sig ut i ödemarken för ett
jordnära liv och att ta sig an det outforskade. Han levde
sitt innehållsrika liv 1903-1989.
Utmed hans väg möter läsaren personer som Ivar Kreu-
ger, Jean Renoir, Astrid Lindgren, Gunnar Brusewitz,
Nils och Tora Dardel – bara för att nämna ett fåtal.
Även om han på intet sätt eftersträvade kändisskap eller
personlig uppmärksamhet, så belönades han offentligt
för sin privata forskning."
  •  "Behandla visdom som din syster och insikt som din närmaste vän." Bibeln
Vi hörs!

1 kommentar: