fredag 18 november 2016

Kvalitetstid

Supermånen
Om en stund ska jag åka till Falun och hämta barnbarnen. Deras föräldrar har ett möte i Uppsala och barnen vill hellre vara hemma.
Det får bli som förra gången; jag kör dem hem och de kan slappa av ordentligt i soffan med sina spel sen kommer de hem till mig och maken och äter middag. Vill dom sen stanna så får de gärna det men jag tror att de går tillbaks hem där de har alla prylar (spel och TV-kanaler) som de är vana vid.
Att vi får umgås i bilen och sen vid middagen, det är i alla fall kvalitetstid för både maken och mig.

Maken har kvalitetstid på tisdagarna. Då åker han upp till Siljansnäs och "stämplar" in på det som i folkmun kallas "Gubbdagis". Det är några gubbar som träffas i skolan träslöjdssal och där slöjdar de allt mellan himmel och jord under några timmar. Maken har hittills åstadkommit ett antal timrade härbren, smörknivar och nu är det slevar av olika storlekar och form, som gäller.
Städning ingår

  • "Sök endast gott sällskap  ty det är bättre att vara ensam än i dåligt sällskap." Booker T. Washington 1856 - 1915. Amerikansk författare och politiker.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar