måndag 14 november 2016

Mora ToR

Det blev en riktigt fin gudstjänst igår. Kören blandade sig med kyrkobesökarna - som blev riktigt många- och så sjöng alla med i flera fina sånger. Dan Andersson tycker många om verkar det. Efteråt var det kyrkkaffe med bröd som Syföreningen bjöd på och många kom fram och tackade för att jag tjatat mig till den här temagudstjänsten. Nu är alla överens om att det ska bli fler. Vi har så många fina visdiktare i Sverige så det blir inte svårt att komma på nån till nästa gång.
En Domherre sitter och värmer sig i solen. Den här morgonen
var det  minus 13 grader
Maken och jag var till Mora i dag igen. Han behövde justera styrkan på sin hörapparat. Det gick så fort så vi var hemma igen i ett litet nafs.
I går kväll gjorde jag en matbrödsdeg av min nygjorda surdegsgrund. Den jäste under natten och så bakade jag ut den på förmiddagen och jag måste säga att jag är mer än nöjd med resultatet. Det blev jättegoda limpor. Då passade jag på att göra ytterligare en deg på ett annat sorts matbröd. Nu väntar jag på att det ska bli klart så jag kan testa det också. Mellan de båda baken så hann jag faktiskt med att baka en sats saffransskorpor. Bäst att köra på medan energin finns där.
Den här fina gubben sitter efter vägen till
Sollerön
  • "Det flyger så många fåglar mellan himmel och jord." Bernhard Severin Ingenmann 1789 - 1862. Dansk författare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar