lördag 1 oktober 2016

Lite förberedelser

Återigen en fantastisk höstdag. Svag vind, blå himmel och sol. På vår veranda var det så varmt när vi åt lunch så vi måste öppna ett fönster.
Trots värmen så har jag idag börjat att plocka in en del ömtåliga blommor. Visserligen har man inte varnat för frost men man vet aldrig när det är så klart väder.
Det blev sovrummet som fick ta emot de speciellt utvalda blommorna. Först torkade jag fönstren och satte upp nya gardiner. Egentligen ganska onödigt eftersom det rummet ska stängas efter älgjakten men det känns skönt att ha det gjort ändå.
En del pelargoner har jag också plockat in men de får stå i uthuset i mitt "blomrum". Den enda pelargon som jag plockar in i huset blir min stora grekiska. Den får stå tillsammans med Olivträdet och de andra uppe i sovrummet. De kommer att trivas perfekt när temperaturen går ner till runt 12 grader därinne.


Maken ska in och operera sitt andra öga i morgon - för starr, så idag kör han ved för andra dagen i rad. Det är svärfar som ska ha, och det är ju skönt att ha sånt jobb gjort innan operationen.

  • "Ingen god gärning, oavsett hur liten, är någonsin bortkastad." Aisopos 620 f. Kr - 560 f.Kr. Grekisk fabeldiktare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar