lördag 29 oktober 2016

Lite pyssel av olika slag

Jag var till skogen i dag för att skaffa lite mossa och granris. Det var dags att vinterpynta lite på verandan. Det var skönt ute men nog sjutton fick jag älgflugor på mig trots att jag inte var där långa stunden. Fick död på en nyss - nu tycker jag det kliar överallt.
Ett litet arrangemang utanför verandan....
.....och lite granris inne.
Jag tog också och tvättade bilen. Bäst att passa på innan det blir kallgrader. Det har ju blivit en del åkande de senaste dagarna för maken och mig men nu hoppas jag det blir mera normalt.

I går var jag ledsagare åt en tant på 97 år som skulle till tandläkaren.  När jag fick reda på hennes ålder blev jag alldeles paff. Hon berättade att hon brukade låna böcker på biblioteket för hon älskade att läsa. Glasögon hade hon bara ibland och fantastiskt klar i huvudet. Underbart!

Annars håller jag på med några Jobs-tryck som ska spännas upp på skivor. Maken sågar till skivorna och jag spänner. Det är lite pilligt men förhoppningsvis så blir det bra. De ska vara med på syföreningens auktion den 26 november.
  • "Rodnaden är dygdens färg." Diogenes 412 f. Kr - 323 f. Kr. Grekisk filosof
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar