måndag 3 oktober 2016

Bråttom

Det blev lite bråttom idag när jag upptäckte att det var -3 grader i morse. Blommorna!!
När solen stigit upp och det började bli varmgrader, då bar jag in olivträdet och de två kvarvarande bladkaktusarna. Nu går jag och väntar på att dottern ska komma och hjälpa mig att bära in den grekiska pelargonen. Maken får ju inte bära på ett par veckor.

Jag grävde upp alla Dahlior och la knölarna på tork för vidare förvaring och jag grävde upp Luktärtorna. Passade på att ta frön till nästa år på både dom och ringblommorna.

De två yngsta barnbarnen är hemma för de är så hostiga och snuviga så vi var dit och bjöd på förmiddagsfika jag och maken. Det blev en äppelpaj med vaniljglass. Det blev populärt.
Lite senare var jag dit och såg till att de fick lite lunch i magen och kunde konstatera att de verkade riktigt pigga båda två.

I går var jag upp till asylboendet och hälsade på. Jag hade köpt lite vinterkläder åt Rittal. Både Ehab och Baroa´a var så glada. De hade fått besked om att de beviljats3 års uppehållstillstånd så nu väntar de på att kunna flytta till någonting större och att få börja på SFI. Ja, det var ett glädjande besked.
Rittal provar vintermössan
  • "Det svåraste i livet är att veta vilka broar man ska gå över och vilka man ska bränna." David Ogilvy 1911 - 1999.  Brittisk reklammakare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar