onsdag 19 oktober 2016

Shopping

Det är roligt att åka till Borlänge på lite shopping, men oj vad skönt det är att få vända kosan upp mot Siljansnäs-trakten igen.
Jag hade stämt träff med min gamla skolkamrat från Snöå Lanthushållsskola och vi började med att gå runt IKEA. Vi passade också på att äta lite brunch där. Billigt, mycket mat och gott.
Därifrån  fortsatte vi till Kupolen där vi gick runt lite men då började jag tycka att det var drygt. Jag föreslog en kopp kaffe innan vi begav oss hemåt. Hon till Ludvika och jag till Hansgården.
Det var i alla fall trevligt att träffa Barbro och vädret var ju som beställt för att gå inne på ett köpcentrum - mulet och duggregn.
Nu får det emellertid dröja ett tag innan jag åker på shopping igen men nästa vecka ska jag i alla fall till IKEA igen och träffa mina gamla arbetskamrater, men då ska vi bara fika och prata.
  • "Köp inte grisen i säcken." Nordiskt talesätt
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar