söndag 23 oktober 2016

Delikatesser

Så blev det då ännu en resa till Falun för maken och mig. Kontrollen efter starroperationen var bara positiv så det var ju skönt. Under tiden maken var på lasarettet åkte jag upp till ICA Maxi och handlade.
I de här större butikerna i städerna kan man hitta så mycket goda delikatesser. Jag passade på att handla med mig en bit Gruyereost Kaltbach. Gruvligt god men dyr, så det blev bara en liten bit. Handskalade räkor köpte jag också, tänkte att vi skall ha dem i en räkröra i kväll. The, rostat bröd med en god räkröra och kex med gruyereost framför en sprakande kamin och trav på TV. Nice!

I dag söndag har annars varit en slappar dag. Regnigt och gråkallt. Det passar bra att hålla sig inne i värmen då.
  • "Hellre en liten eld som värmer än en stor som bränner." Thomas Fuller 1608 - 1661. Engelsk prästman, historiker och författare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar