onsdag 5 oktober 2016

Klädbyte

De kalla nätterna fortsätter liksom de underbart vackra dagarna. Det här är höst när den är som bäst. Få se nu om älgflugorna har frusit ihjäl till nästa vecka eller åtminstone minskat i antal. Det har varit mycket av dom under de här varma dagarna. Usch vilka otäckingar.
Jag har bytt ut kläderna i garderoben. Sommar- mot vinterkläder. De har fått hänga på verandan en dag och fått lite frisk luft. Nog är det roligare på våren när man får ta fram de ljusare och lättare kläderna.

Nu på kvällssidan så gjorde jag en äppelpaj (för frysen) och en sats med skorpor (till kaffetåren). Nu ska jag sätta mig och fortsätta med mitt nya broderi. En julduk. Det är skönt att ha nåt för händerna.
  • "Gott humör är en investering för livet." William Hazlitt 1778 - 1830. Engelsk essayist och kritiker
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar