fredag 7 oktober 2016

Nytt sovrum

Nu har vi stängt av halva övervåningen. Det blev så bra torkväder idag så det passade bra att tvätta lakan och då var det lika bra - tyckte jag. Det är med tudelade känslor som jag gör det här. Jag älskar vårt stora sovrum där jag blir väckt av solen på morgnarna men samtidigt är det här lilla sovrummet lite mer ombonat nu när det blir kallare ute.

Det var varmgrader i morse men samtidigt lite blåsigt. Jag passade på att laga till ytterligare 2 soppor som maken ska ha på älgjakten. I dag blev det en tomatsoppa och en soppa gjord på rostade rotfrukter. Nu kan han bara värma på dom, hälla i sin mattermos och sen få lite varmt i magen tillsammans med nån smörgås.

Rättviks höstmarknad startar idag. Vi ska inte dit. Varken jag eller maken är så värst intresserade av det, men det blir nog mycket folk eftersom det är skapligt väder. Det brukar ju vara lite av en folkfest.






  • "Inte pengarna utan avunden regerar världen." Curt Goetz 1888 - 1960. Tysk skådespelare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar