torsdag 13 oktober 2016

Sen blomning

Så var mötet med Siljansnäs nye präst avklarat. Per Rönnegård, boende i Rönnäs. Frun läkare på Läkarstationen i Leksand och 3 barn. En trevlig man som det verkar. Han kom till vårt församlingsrådsmöte igår, direkt från sin sista arbetsdag i Bjursås församling och han började jobba i Leksand i dag.

I går blev det ingenting skjutet på jakten. Hur det blivit idag har jag inte fått några rapporter om  eftersom maken inte kommit hem ännu.

Själv var jag in till Leksand och till Tibble. Handlade åt mina svärföräldrar sen fikade vi och jag diskade upp disken. Här hemma fick jag ett telefonsamtal om att de nästa måndag kommer och kopplar in fiber i vårt hus. Det ska bli spännande och se när det sen kommer igång. Det blir väl en del att åtgärda med TV, bredband och telefon. Tur vi har en son som kan sånt där.

Trots att vi har haft lite bistra och kylslagna dagar så blommar det faktiskt lite grann i dikena efter vägen. Vad sägs om de här skönheterna:
Stolt Lupin...
...och en Rödklöver
  • "Jag ser mig själv som en poet i första hand och musiker i andra hand. Jag lever som en poet och kommer att dö som en poet." Bob Dylan  född 1941. Amerikansk musiker och sångare som idag tilldelades Nobels litteraturpris.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar