måndag 1 maj 2017

Maj månad

Så har då maj månad kommit och det gjorde den med sol och svaga vindar.
Det kändes skönt att vakna när solen lyste in genom sovrumsfönstret. Jag tog däremot inte tillfället i akt att gå upp ur sängen då. utan jag somnade om.
Jag och maken kom hem från vår resa till Island klockan 02.15 så vi var ganska trötta.
Väl uppe så tog jag hand om packningen, tvättade och hängde utomhus. Det är så skönt.

Tomaterna satte jag ut i växthuset liksom hängpelargonerna. Ja, jag har ställt in frostvakten för jag kan se på väderleken att det kan bli kallgrader några nätter framöver.

Resan till Island gick bra även om vädret härhemma inte visade sig från den allra bästa sidan på avresedagen. Bilden nedan är tagen vid Solvarbo mellan Säter och Borlänge. Inte så kul.
25 april 2017
  • "Bättre är leva än ett liv sakna." ur Havamal
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar