fredag 19 maj 2017

Värme och jobb

I dag kom värmen! Otroligt skönt men samtidigt lite ovant.
Jag och maken tog itu med ett blomland som såg för besvärligt ut. Jag är glad att jag har så snäll gubbe för jag hade nog aldrig orkat gräva själv.
När alla växter var borta landet igenomhackat och jag rensat ur de plantor som ska vara kvar, så körde maken bort med en hel släpvagn gamla risiga plantor. Han har även börjat ta jord från hönsgården och ska blanda ut den sandiga jord som blev kvar. Nu ser det riktigt prydligt ut.


Nästa vecka ska det planteras. Dels de plantor som jag sparat och sen får jag åka och hitta några nya.
I morgon ska jag åka till Svärdsjö och hälsa på min fadderfamilj så då får maken ledigt - i alla fall från mig.

Han har också jobbat så ihärdigt med inglasningen av vår andra brokvist. Nu börjar det på att bli så fint. Lite målarjobb kvar bara.

Med värmen och de få millimetrar regn som kommit, har det satt fart i rabatterna. I dag hittade jag denna fina grupp. Potatisen kom i jorden också idag. Härligt.



  • Den som går i sakta mak går frisk och kommer långt." Italienskt talesätt
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar