tisdag 23 maj 2017

Pelargonkaka

Lugnet råder i Almo. Man hör på radio att det är terrordåd i Manchester och man tackar sin lyckliga stjärna - eller Gud - att man bor som man gör.

I går tog jag och maken och gjorde en utflykt till Bäsna trädgård. En oas med gott fika och bra växter.
Vi hade ju rensat ur det mesta i ett av trädgårdslanden och det behövdes fyllas på. Dottern ville ha en prydnadsapel så det blev lite shoppa. Dock inte mer än att vi hann med att sitta ner och ta lite kaffe och en bit pelargonkaka.

I dag har jag börjat förbereda för mitt loppis och maken håller på att spika ihop golvtrallar som vi ska ha under äppelträdet där utemöbeln ska stå.
Morötter, dill och sallad har jag sått idag och jag har även lagt en del frön i blöt - sockerärtor, luktärtor och krasse. Dom ska jag peta ner i morgon.

  • "Håll dig för god för att göra något ont." Matthias Claudius 1740 - 1815 Tysk skald
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar