torsdag 4 maj 2017

En föraning

Var till Tibble idag och när jag var till affären, så sålde de buketter med Pioner. Jag har aldrig sett det förut och jag som älskar Pioner jag köpte naturligtvis en bukett.
Åh de är så vackra. Ute i min rabatt så ser man bara små röda knoppar, men det är i alla fall en föraning om vad som komma skall.
I växthuset grönskar det också och allt som jag ställt ut verkar trivas förträffligt. Det hade ju inte gått utan frostvakten men nu är det som lägst +7,5 grader - det är då den slår igång.
Hinken med potatis
Hängpelargoner, tomater och Dahlior
I morgon fredag är det sagt att det ska bli riktigt varmt, då tänkte jag ta en trädgårdsdag få se hur långt jag hinner (orkar). Jag fick för mig i dag att jag måste gräva upp ett av landen och plantera om men först måste jag fylla på med riktig jord gärna med lite lera i för den som är i landet nu det är rena rama mursanden. I tanken orkar jag, sen får vi se när det kommer till handling.
Maken han håller på med våran andra veranda. Vi bygger in den på liknande sätt som våran andra - med fönster. Det kommer att bli jättebra.

  • "Vänd ansiktet mot solen så ser du inte skuggorna." Helen Keller 1880 - 1968. Amerikansk författare och aktivist.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar