måndag 29 maj 2017

Nya höns


Så har Kristi Himmelsfärdshelgen och Mors dag passerat. Inga större ovationer på någon av dagarna. Jag bjöd barn med respektive och barnbarn på Mors dags lunch och det var som vanligt mycket trevligt. Dottern hade hitta några Liljekonvaljer och de prydde sin plats på matbordet och de doftade underbart.
 Nu börjar det även bli städat och torkat fönster här inne i Hansgården. I dag tog jag köket. Jag känner mig riktigt tillfreds, sen har jag precis lagat en laddning Souzoukakia. En sorts grekisk avlång köttbulle. Visste man inte annat så kunde man tro att det är oxjärpar. Kryddningen är annorlunda med vitlök och persilja. Till det så blir det Tzatsiki och friterad potatis. Sonen med familj får det till middag i kväll och jag och maken äter det i morgon lunch.

Vi hämtade 5 unghöns i lördags - jag och maken. Vi var uppe klockan 04.30 och for till Borlänge där det - trots den tidiga timmen - var en riktigt lång kö. Nu går de här i ett eget hägn till att börja med. De måste få en tid på sig att vänja sig vid deras nya ställe.
  • " Provet på mod kommer när vi är i minoritet. Provet på tolerans kommer när vi är i majoritet." Ralph W Sockman
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar