söndag 21 maj 2017

Blandad kompott

Vad det är roligt att gå i trädgården och upptäcka tex såna här grupper. Jag satte lökarna i höstas men man glömmer ju så fort.
I går var jag till Svärdsjö och som vanligt när jag åkte hemåt, så var jag så mätt så det var nästan för mycket.
Ehab gjorde vegetariska pizzor - jättegoda! Men 1 pizza per person var i mesta laget, men som tur var så fick jag spara och ta med hem. Förutom pizza så fanns det pommes frites, Hummus och sallad.
Jag hade gjort en rabarberpaj och tagit med mig som jag tänkte vi skulle äta tillsammans med vaniljsås och den kom fram tillsammans med torkad frukt, skivad melon och chokladgodis - till kaffet.
Det var som vanligt riktigt trevligt. Lilla Rittal är blyg först när jag kommer men hon vänjer sig snart.
I dag söndag, så har jag, maken, dottern och Yavanna varit till Tällberg och tittat på hästar, efter lunchen så tog vi och bakade bullar och en sockerkaka som vi ska ha till loppisen på torsdag.
  • "Det är bättre att ha det och inte behöva det än att inte ha det och behöva det."  Gerhard Patrick Roeling
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar